Om registrering

Behöver du hjälp med forumet eller har förslag kan du skriva det här. Här behöver du inte vara registrerad för att skriva

Om registrering

Inläggav Koffelager » mån jan 11, 2010 10:33 pm

För att kunna skriva på forumet måste man registrera sig som användare och sen logga in. Du registrerar dig genom länken uppe till höger. Följ sen instruktionerna.

ÖOFs forum är öppet för alla men vi vill inte ha anonyma registrerade användare. Därför kräver vi att minst förnamn eller efternamn ska finnas med i ditt användarnamn.
Senast redigerad av Koffelager ons feb 10, 2010 11:32 am, redigerad totalt 1 gång.
Mvh Kristoffer Lager
Koffelager
Site Admin

Re: Om registrering

Inläggav TobbeBerger » sön feb 07, 2010 10:55 pm

Kul med ny hemsida! Tycker ni ska lägga upp Nanobirding som en egen forumkategori!

Mvh Tobbe
TobbeBerger

Inläggav Markus » mån feb 08, 2010 6:58 pm

Snygg sida! Bra jobbat!

Funkar inte att logga in för att lägga upp bilder, blir bara "Felaktig inloggning" trots att det är den jag valt..

Mvh
Markus
Markus

Inläggav Kristoffer Lager » mån feb 08, 2010 11:12 pm

Hej!

Man måste tyvärr ha två användarkonton, ett till hemsidan och ett till forumet.

Mvh Koffe
Kristoffer Lager

Inläggav AndersHelseth » tis feb 09, 2010 2:59 pm

Jag vill också rikta ett stort tack till er som arbetat fram den nya sidan. Jättekul! Hoppas att detta forum kan bli den självklara arenan för diskussioner om fåglar och fågleskådning.
AndersHelseth

Inläggav Segeson » lör feb 13, 2010 4:14 pm

Då det framkommit klagomål på mitt och andras användarnamn av en icke legitim forumpolis skulle jag vilja föreslå en ny funktion.
Eftersom detta är ett öppet forum (man behöver inte vara inloggad för att läsa) kan man se användarnamnet utan att själv tala om vem man är.
Jag talar gärna om vem jag är, men inte på ett öppet forum.

Mitt förslag till ny funktion är:
Kör med valfritt användarnamn (alias) synligt för alla, även icke inloggade.
Lägg till en funktion som kräver användarens riktiga namn och att det visas under ditt alias för de som är inloggade.
På detta vis blir vi ju anonyma för dom som vill vara anonyma och vi talar om vilka vi är för de som gör detsamma.

Jag kommer inte att skriva mitt riktiga namn på forumet så länge det är öppet, krävs detta av admin så vill jag att mitt konto raderas.
Segeson

Inläggav Koffelager » sön feb 14, 2010 6:50 pm

Hej!

I nuläget gäller följande: "ÖOFs forum är öppet för alla men vi vill inte ha anonyma registrerade användare. Därför kräver vi att minst förnamn eller efternamn ska finnas med i ditt användarnamn."
Främsta anledningen till detta är just att komma undan den frestelse att gå över gränsen som anonymitet kan leda till.

Att göra skillnad på vad inloggade och icke inloggade läsare kan se är inte aktuellt i nuläget.
Man har dock ingen möjlighet att skriva i forumet (utom i just denna kategori) om man inte är inloggad.

Jag kommer under de närmsta dagarna att lägga upp tydligare instruktioner till forumet.

Mvh Kristoffer Lager
Mvh Kristoffer Lager
Koffelager
Site Admin

Återgå till Forumet